Værd at vide, før du tegner forsikring

Det er vigtigt for os, at du tegner forsikringer på et oplyst grundlag, og at du føler dig tryg hele vejen igennem beslutningsprocessen.

Når du tegner forsikringer hos os, afdækker vores forsikringsrådgivere sammen med dig dine behov og foretager en risikoanalyse, så du får taget de rigtige til- og fravalg.

Alt efter, hvilke forsikringer, du tegner hos os, kommer vores forsikringsrådgivere ud på besøg hos dig for at gennemgå dine forsikringer, så vi i fællesskab kan sikre, at alle dine forsikringsbehov er drøftet og stemmer overens med din aktuelle situation.

Nedenfor har vi samlet en række vigtige informationer til dig, som du også skal vide, før du tegner forsikring hos.

Vigtige informationer

Der er en række vigtige oplysninger og informationer, du skal have sammen med det forsikringstilbud, du modtager fra os, og som det er vigtigt, at du læser igennem, før du tegner forsikring. Nedenfor kan du se hovedpunkterne i den information, du modtager, og nederst kan du hente et samlet informationsdokument, som indeholder alle nødvendige oplysninger.

  • Forsikringer, som du skal have
  • Mulighed for dobbelt forsikring
  • Fortrydelsesret
  • Forsikringens løbetid og opsigelse
  • e-Boks
  • Aflønning
  • Forsikringsformidlere
  • Personoplysninger
  • Klagemuligheder
  • Tilsyn og Garantifond

Lovpligtige afgifter og gebyrer

Som forsikringsselskab er vi pålagt at opkræve en række lovbestemte afgifter, bidrag og gebyrer. Nedenfor kan du hente en oversigt over afgifter mm., som vi er pålagt at opkræve.

Post i e-Boks

Som kunde i Spira Forsikring er du automatisk tilmeldt post i e-Boks, og du vil derfor modtage forsikringsoversigter, policer, opkrævninger, rykkere mm. fra os i din e-Boks.

Enkelte dokumenter kan vi stadig kun sende med almindelig post, men vi arbejder på at kunne sende endnu flere dokumenter til e-Boks. Du vil derfor i en periode modtage dokumenter både med almindelig post og i din e-Boks.

Modtag din post sikkert og hurtigt med e-Boks

Ved at sende din post digitalt til din e-Boks kan vi sikre, at du får breve fra os så sikkert og så hurtigt som muligt.

Der er desuden en lang række andre fordele for dig ved at modtage post fra Spira Forsikring i din e-Boks

  • Du får policer, opkrævninger, forsikringsoversigter mm. fra os med det samme.
  • Du får post fra os det samme sted, som du får digital post fra det offentlige.
  • Digital post er sikker og nem.
  • Du kan nemt få besked, når der er post til dig i e-Boks.
Få besked, når der er ny post i e-Boks

Vi anbefaler, at du opdaterer dine kontaktoplysninger på din profil i din e-Boks, så du er sikker på at få besked, når der er ny post. Det kan du gøre ved at logge ind på e-boks.dk og vælge "rediger profil" i menuen. Ønsker du hjælp til at få opdateret dine kontaktoplysninger i e-Boks, så kan du kontakte e-Boks support på tlf.nr. 82 30 32 31.

Oplever du problemer med at se post fra os i e-Boks?

Hvis du oplever problemer med at se post fra os i e-Boks, så start med at læse om mulige årsager hertil i vores FAQ - læs mere her. Løser det ikke problemet, så kontakt os.

Er du uenig i afgørelsen af din forsikringssag?

Hvis du ikke er enig i vores afgørelse, så kontakt den afdeling, der har behandlet din forsikringssag. Hvis sagen kan løses på denne måde, er det både nemmere og hurtigere for alle parter. Hvis du efter henvendelse til den ansvarlige afdeling fortsat er utilfreds med afgørelsen, har du forskellige klagemuligheder.