Er du uenig i afgørelsen af din forsikringssag?

    Hvis du ikke er enig i vores afgørelse, så kontakt den afdeling, der har behandlet din forsikringssag. Hvis sagen kan løses på denne måde, er det både nemmere og hurtigere for alle parter. Hvis du efter henvendelse til den ansvarlige afdeling fortsat er utilfreds med afgørelsen, har du forskellige klagemuligheder. Dem kan du læse mere om nedenfor.

    Send en klage til vores klageansvarlige

    Er du efter henvendelse til afdelingen, der har behandlet din sag, fortsat ikke tilfreds med vores sagsbehandling eller resultatet heraf, kan du klage til vores klageansvarlige enhed:

    Spira Forsikring GS
    Att.: Den klageansvarlige enhed
    Struergade 24
    2630 Taastrup

    E-mail: klage@spira.dk

    Ankenævnet for Forsikring

    Du har mulighed for at klage til Ankenævnet for Forsikring, hvis du er utilfreds over en afgørelse, der vedrører egne forsikringer. Man kan ikke klage over en afgørelse truffet af modpartens selskab. Klagen skal vedrøre privatlivets forsikringsforhold. Klager vedrørende erhvervslivets forsikringsforhold falder uden for ankenævnets område. Dog behandles klager vedrørende motorkøretøjsforsikring, selvom der er tale om erhvervskøretøjer.

    Hvis du, efter vi har færdigbehandlet din klage, stadig er uenig i afgørelsen, har du mulighed for at klage til Ankenævnet for Forsikring på www.ankeforsikring.dk

    Forsikringsoplysningen

    Du har mulighed for at klage over en afgørelse, som en modparts forsikringsselskab har truffet eller klage over erhvervsforsikringer til Forsikringsoplysningen. På Forsikringsoplysningens hjemmeside www.forsikringsoplysningen.dk kan du finde svar på en række spørgsmål, ligesom der er en klagevejledning.