Vi har skiftet navntil Spira Forsikring

Vi har skiftet navn til Spira Forsikring. Men det grundlæggende har vi ikke lavet om på. Spira handler stadig om alt det, der er vigtigt. Alt det, der skal passes på. Som gerne skal spire og vækste. Og som skal dyrkes, plejes og passes på, for at mere kan lykkes.

Grobund for nye muligheder

Vores nye navn skal skabe grobund for nye muligheder. Men også for tryghed og tillid. For selvom vi har skiftet navn, er vi stadig det samme kundeejede og jordnære forsikringsselskab som før - med de samme nærværende medarbejdere.

For dig betyder vores nye navn ikke de store ændringer. Vores service er af samme høje kvalitet som hidtil, og du kan anmelde en skade, kontakte vores Kundeservice eller din faste forsikringsrådgiver præcis som før.

Læs mere nedenfor - eller find svar på dine spørgsmål i FAQ om vores navneskifte.

Nye e-mailadresser

Vi har fået nye e-mailadresser - vores tlf. nr. er uændret:

E-mail: [email protected]

Dine kontaktpersoner hos Gartnernes Forsikring har skiftet e-mailadresse fra @garfors.dk til @spira.dk.

Vores adresse samt alle telefonnumre er uændrede:

Spira Forsikring GS
Struergade 24, 2630 Taastrup
Tlf. 43 71 17 77

Har du spørgsmål?

Har du spørgsmål, så kontakt vores Kundeservice på tlf. 43 71 17 77 eller tag fat i din sædvanlige kontaktperson hos Gartnernes Forsikring.

Nyt navn - samme nærvær

Vores hjerter altid banket særligt for alt, hvad der spirer og gror, og vores grønne rødder går næsten 120 år tilbage. Her blev vi stiftet af en række gartnere, som med en startkapital på bare 10.000 kroner grundlagde det forsikringsselskab, vi er i dag.

Nu har vi skiftet navn til Spira Forsikring. Men det grundlæggende har vi ikke lavet om på. Spira handler stadig om alt det, der er vigtigt.

Vi går meget op i, at vi altid er nemme at få fat på, og at vi tager dig og dine behov alvorligt og personligt. For os handler forsikring om meget mere end bare ting og penge. Vi er her for dig hele vejen – også hvis uheldet er ude.

Om du ringer til os, skriver eller får besøg af din forsikringsrådgiver, bliver du mødt af nærværende mennesker, der interesserer
sig for dig og taler i et sprog, du forstår.

Grobund for tryghed

Så hvis du sætter pris på, at dit forsikringselskab er jordnært og rent faktisk tager dig og dine behov personligt og alvorligt, så kan vi forsikre dig om, at du fortsat vil føle dig godt tilpas hos os.

Sådan har det trods alt været lige siden 1908, hvor vi skabte grobunden for forsikringer helt nede på jorden. For det er jo lige præcis det, vi gør hos Spira Forsikring. Vi skaber grobund.

Grobund for tillid, for nærvær og samarbejde.
Grobund for bedre rådgivning, bedre service
og bedre forsikringer.

Grobund for tryghed.

FAQ - Få svar på dine spørgsmålom vores navneskifte

Hvorfor har I skiftet navn til Spira Forsikring?

Vi har skiftet navn til Spira Forsikring, fordi det er vigtigt for os, at alle vores kunder kan spejle sig i vores navn. Vi syntes derfor, at tiden nu var inde til at finde et mere inkluderende navn.

Hvad betyder det for mig, at I har skiftet navn?

Uanset, om du er kunde hos os i forvejen – eller overvejer at blive det – har det ikke den store betydning for dig, at vi har skiftet navn. Vi er stadig det samme forsikringsselskab som før, med den samme gode service og de samme nærværende medarbejdere. Det eneste, du skal være opmærksom på, er at vi har fået ny hjemmeside og nye e-mailadresser.

Forsikrer I ikke længere gartnere?

Jo, selvom vi har skiftet navn, tegner vi stadig forsikringer til gartnerier, og vi er stadig specialister i forsikringer til de grønne erhverv – vi har trods alt næsten 120 års erfaring med gartneriforsikring.

Har I fået ny ejer / er I blevet opkøbt?

Nej, vi er ikke blevet opkøbt eller har fået ny ejer, og vi har heller ikke foretaget nogle ændringer i vores organisation eller selskabsstruktur. Vi er altså stadig det samme kundeejede forsikringsselskab som før.

Har I fået nyt CVR-nr.?

Nej, vi har ikke fået nyt CVR-nr., da vi stadig er det samme selskab som før.

Har I fået nyt telefonnummer?

Nej, vores telefonnummer er stadig det samme som før: Tlf. 43 71 17 77. Alle vores telefonnumre er uændrede - dine kontaktpersoner har altså også de samme telefonnumre som hidtil.

Har I fået nye e-mailadresser?

Ja, vi har fået nyt domæne spira.dk og har derfor også fået nye e-mailadresser, som nu ender på @spira.dk i stedet for garfors.dk.

Har I fået ny postadresse?

Nej, vores adresse er stadig den samme: Struergade 24, 2630 Taastrup.

Hvorfor støder jeg stadig på navnet Gartnernes Forsikring nogle steder?

Det er en stor omstilling at skifte navn, og på nogle platforme samt i nogle systemer kan det tage lidt tid at gennemføre vores navneskifte. Du vil derfor muligvis kunne støde på vores gamle navn nogle steder i den kommende tid. Som f.eks. på online platforme, i systemer eller i dokumenter fra os eller vores samarbejdspartnere. Men vi kan jo have overset noget, så du er mere end velkommen til at skrive til os på [email protected], hvis du støder på Gartnernes Forsikring et sted og har mistanke om, at vi har overset det.

Hvorfor kan jeg ikke logge på Mine Sider?

Mine Sider er også flyttet til et nyt domæne. Bruger du et gammelt link, som du har haft liggende fra tidligere, kan du derfor ikke logge på Mine Sider med det længere. Log derfor på Mine Sider via vores hjemmeside. Du finder login i menuen øverst til højre på siden. Har du oprettet en genvej til Mine Sider i din browser, skal du derfor også huske at slette den og oprette en ny.

Min ”Gartnernes Forsikring” app virker ikke længere – er der kommet en ny?

Vi har lukket Gartnernes Forsikrings app i forbindelse med, at vi i foråret 2025 lancerede et nyt og mere brugervenligt Mine Sider. Det nye Mine Sider er meget mere brugervenligt og nemt at bruge fra mobiltelefon. Vi har derfor valgt at lukke app’en, og der kommer altså ikke en ny Spira Forsikring app.