Gratis online lægehjælp
Når du har tid og overskud
Med en familieforsikring hos Spira Forsikring, har du også adgang til en gratis online læge, som har tid, når du har. Weekend og hverdag - ude og hjemme.
Gratis online lægehjælp

Gratis online læge for hele familien

Med en familieforsikring hos Spira Forsikring kan du få adgang til gratis online lægehjælp, når du og din familie har tid og overskud. Weekend eller hverdag, ude eller hjemme. Alt du behøver er en skærm og en internetforbindelse. Læs mere om dine fordele, og hvordan du opretter dig nedenfor.

Lægehjælp når du har tid
Book en konsultation, når du har overskuddet.
Også aften & weekend
Hverdag kl. 8-22 | Weekend kl. 8-18
Nem adgang - ingen kø
Kom til en læge inden for få minutter.
Ude og hjemme
Online lægehjælp - også når du er i udlandet.
Professionel sundhedsfaglig rådgivning
Du kan spørge om alt.
Fleksibelt og tilgængeligt
Et rigtig godt supplement til din egen læge.
En løsning for hele familien
Alle i din familieforsikring.

Sådan tilmelder du dig online læge

Med en Familieforsikring hos Spira Forsikring kan du få gratis adgang til online lægehjælp via vores samarbejdspartner Hejdoktor. Sådan gør du:

  1. Følg oprettelseslinket nedenfor.
  2. Log på med MitID og bekræft din tilmelding
  3. Hent Hejdoktor app'en i App Store eller Google Play.
  4. Du er nu klar til at tale med Hejdoktors online læger.

Alle som er medforsikrede på din familieforsikring, kan også tilmeldes online læge.

Det kan din online læge hjælpe med

  • Vurdere om du fejler noget alvorligt og skal tilses fysisk.
  • Rådgive om behandling af f.eks. allergi, hudgener, virus, infektion m.m.
  • Vurdere dit spørgsmål eller give dig en "second opinion".
  • Udstede og forny recepter til dig og din familie.
  • Videresende konsultationsjournalen til din egen læge, hvis du ønsker det.
Det kan din online læge ikke hjælpe med
  • Udskrive recepter på vanedannende medicin.
  • Udskrive recept på antibiotika.
  • Vurderer læge, at det er nødvendigt, vil du blive henvist til egen læge/lægevagt.

Spørgsmål og svar om online lægehjælp

Kan jeg få adgang til online lægehjælp, hvis jeg ikke har en familieforsikring?

Den gratis adgang til online lægehjælp er knyttet til vores familieforsikring. Vi kan altså ikke tilbyde dig adgang til løsningen, hvis du ikke har en familieforsikring hos os. Ønsker du at få et tilbud på familieforsikring hos os, så giv os et kald på tlf. 43 71 17 77.

Har hele min familie adgang til online lægehjælp?

Alle, som er medforsikret på din familieforsikring, kan få adgang til online lægehjælp via Hejdoktor. Har du børn under 18 år, skal du tilføje dem under din egen profil på Hejdoktor. Medforsikrede over 18 år, som f.eks. din partner, skal inviteres via din Hejdoktor-adgang, så de kan oprette deres egen profil.

Hvilke ydelser har jeg adgang til via Hejdoktor?

Med Hejdoktor får du gratis adgang til online konsultation med speciallæger i almen medicin, når du har en Familieforsikring hos Spira Forsikring. Via HejDoktor får du desuden en nem adgang til en række ydelser med egenbetaling, som f.eks. hudlæger, psykologer, fysioterapeuter m.m.

Må jeg bruge min online læge i udlandet?

Ja, du har adgang til online lægehjælp uanset, hvor du er, altså også i udlandet. Husk dog at være opmærksom på evt. tidsforskel i forhold til åbningstider.

Kan jeg bruge min online læge så ofte, jeg vil?

Der er ingen begrænsning for, hvor mange gange, du må henvende dig til din online læge eller for antallet af konsultationer, du må booke. Du kan altså bruge din online læge lige så tit, som du og din familie har behov for.

Kan min online læge udskrive recepter?

Din online læge kan udskrive og forny de fleste recepter. Der er dog nogle undtagelser. Din online læge må f.eks. ikke udskrive recepter på vanedannende medicin (f.eks. sovepiller og stærkt smertestillende medicin).

Får min egen læge besked om min online konsultation?

Som udgangspunkt får din egen læge besked om, hvad vi har hjulpet dig med. Dette er så både din online læge og din egen læge har de bedste forudsætninger for at hjælpe dig. Du kan dog altid frabede dig, at oplysningerne fra din online konsultation videregives til din egen læge.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan få det til at virke?

Hvis du ikke kan logge på Hejdoktors app, eller hvis du har andre ikke lægefaglige spørgsmål, skal du skrive til Hejdoktors kundeservice på e-mail [email protected]. De vil besvare dig hurtigst muligt i tidsrummet mandag til fredag fra kl. 07.00 til 24.00.

Bliver mine personlige data behandlet sikkert og fortroligt?

Alle dine data hos Hejdoktor krypteres og opbevares fortroligt i overensstemmelse med den gældende lovgivning. Du kan læse mere om, hvordan Hejdoktor behandler dine data på www.hejdoktor.dk/sikkerhed/